måndag 10 oktober 2011

Nya sängar

I helgen fick vi våra efterlängtade sängar, 160 x 200cm. De är väldigt höga mot dom vi haft, nästan så jag borde ha en pall bredvid sängen ;) för att komma upp. Men de är nog sååå skönt och ha ny säng. Barnen fick våra gamla sängar och de är också nöjda.




Eftersom de är så höga har jag problem med sängöverkastet och färger. Vårt nuvarande sängöverkast går i silver och madrassen till sängen går i grå/svart. Hur de ska vara? Kanske en annan färg? Mera kuddar? Filtar?

Ge gärna tips om hur jag ska inreda  för att det skall se fint ut. Vad fattas? Lämna gärna en kommentar så blir jag glad.




7 kommentarer:

  1. vi har samma problem, hög säng-för kort överkast. Funderade på om man borde köpa ett överdrag att lägga på själva stommen men vet ej om det börjar se bättre ut med det. Större överkast än 260x260 finns väl inte men det går förstås att sy själv om man är händig/har tålamod (jag har varkendera...). Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Kanske nån sån där "kjol" runtom madrasserna så att man inte ser att de är delade på mitten? Gillade annars bäddningen på bild nr.1 bättre, tvåan såg lite för stelt ut. Ni har fina färger i sovrummet tycker jag!

    SvaraRadera
  3. använd ditt gammla sängöverkast som var vitt, mycket finare :)

    SvaraRadera
  4. TACK för alla tips, få se sen vad jag hittar på :)

    SvaraRadera
  5. Hejs svejs!

    D fråga idag om jag hört något av Peppu de senaste åren... Så jag kom hit till att börja med ;)

    Ang. sängen sku jag säga att mera kuddar, du vet ju hur vi har det ;)

    Hälsningar härifrån!!!
    Kram, Sussu

    SvaraRadera
  6. TACK SUSSU för tipset! Letar faktiskt efter mera kuddar och någon filt. Uppdaterar när jag hittar :)

    SvaraRadera
  7. Thank's a lot for sharing.............



    Use this keyword for getting more knowledge about Sängar | Matbord furniture.click on this hypertext.

    SvaraRadera